۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 792528

مهم ترین و چالش برانگیزترین بخش هر سفری هم انتخاب و اجاره اقامتگاه است.

باید و نبایدهای اجاره اقامتگاه در سفر

سفر یکی از کنش های انسانی است که مثل همه‌ی فعالیت های دیگر هنجارها و باید و نبایدهایی دارد که اگر به آن ها توجه کنیم، تجربه لذت بخش تری خواهیم داشت. مهم ترین و چالش برانگیزترین بخش هر سفری هم انتخاب و اجاره اقامتگاه است. مخصوصا در سفر به شهرهای شمالی که همیشه شلوغ و پر مسافرند، پیدا کردن محل اقامت چالش بزرگی است که اگر قبل از اجاره ویلا در شمال به یک سری نکات توجه کنید، انتخاب برایتان آسان تر می‌شود. به همین دلیل ما در این مطلب باید و نبایدهایی که برای اجاره اقامتگاه باید به آن ها توجه کنید را برایتان آورده‌ایم.

  1. ظرفیت اقامتگاه

در اجاره ویلا باید به تعداد افراد توجه کنید. اگر فضای زیادی را برای تعداد افراد کم مثلا یک یا دو نفر بخواهید مشکلی نیست ولی به شرطی که با پرداخت هزینه اضافی مشکلی نداشته باشید. درواقع قسمت سخت این داستان از جایی شروع می شود که تعداد افراد زیاد و فضا کوچک باشد، در چنین شرایطی اذیت خواهید شد و در معذوریت خواهید بود.

بهتر است پیش از شروع سفر و اجاره ویلا، به ظرفیت ویلاها توجه کنید تا در هنگام اقامت دچار مشکل نشوید.

  1. امکانات

دقت کنید که در زمان اجاره ویلا به امکانات اصلی آن دقت کنید.  

این نکته مهم است که ویلایی که انتخاب می کنید امکاناتی مثل پارکینگ امن و آسانسور و دیگر امکانات اولیه را داشته باشد. نکته بعدی این است که دقت کنید حتما سیستم آب سرد و گرم سالمی داشته باشد که در طول سفر اذیت نشوید. از امکانات مهم دیگر این است که سیستم گرمایش مناسبی داشته باشد، وقتی ویلایی را اجاره می کنید که در نقطه ای سردسیر قرار گرفته و حتی تابستان های سردی دارد، مهم بودن سیستم گرمایش خودش را نشان می دهد. از آنجایی که اتفاق هیچ گاه خبر نمی کند و ممکن است گاز و امکانات گرمایی قطع شوند، همیشه سعی کنید جایی را انتخاب کنید که شومینه و شرایط استفاده از هیزم هم در آن فراهم باشد.

توجه به امکانات اقامتگاه به ویژه در روستاهای گردشگری و نقاطی که از شهر فاصله دارند نکته بسیار مهمی است. یکی از روستاهای گردشگری پر طرفدار کردان است که به دلیل داشتن طبیعت بکر و زیبا همیشه مسافران زیادی را به سمت خود می کشاند. یادتان باشد پیش از اجاره ویلا در کردان به امکانات ویلا دقت کنید.

  1. موقعیت جغرافیایی

در زمان اجاره اقامتگاه علاوه بر ظرفیت و امکانات، نکته دیگری را هم باید مد نظر داشته باشید، باید مطمئن باشید محلی که اقامتگاه در آن قرار گرفته محل مناسبی است و امنیت دارد. ممکن است رفتن به یک جای دنج و به دور از هیاهو خوب باشد ولی بهتر است اتفاقات پیش بینی نشده را هم در نظر گرفت و به دسترسی اقامتگاه به امکانات هم توجه کرد.

برخی فکر می‌کنند در چنین شرایطی و برای اقامت در یک نقطه خوب بهترین گزینه رزرو هتل است، اما بد نیست بدانید حتی با اجاره اقامتگاه بوم گردی هم می توانید در نقاط خوب و با امکانات شهر یا روستایی که به آن سفر کرده‌اید، اقامت داشته باشید. چراکه این روزها که اقامتگاه های بوم گردی طرفداران خود را پیدا کرده‌اند، معمولا در اطراف آن ها همه امکانات وجود دارد و به راحتی می توانید به بسیاری نقاط شهر دسترسی داشته باشید.

  1. قیمت اجاره بها

همیشه پیش از شروع سفر حساب و کتاب کنید و ببینید که پولی که هزینه می کنید با امکاناتی که قرار است از آن ها استفاده کنید تناسب دارد یا خیر. به طور کلی روزهای مختلف یا مناسبت ها تاثیر مهمی در قیمت ها دارند.

به طور مثال در ایام تعطیل و مناسبت ها، اقامتگاه ها بالاترین نرخ اجاره را دارند. باید با توجه به شرایط خود، روزهای مناسب را انتخاب کنید و حتما اگر ایام شلوغی را مد نظر دارید از قبل برای رزرو اقامتگاه اقدام کنید.

نکته دیگری که در قیمت اجاره بهای اقامتگاه موثر است، فصل سفر است. همانطور که می دانید شهرهای شمالی در فصل های گرم و مناطق جنوبی در فصول سرد مسافران بیشتری را به سمت خود جذب می کنند. پس قابل حدس است که اگر در فصل زمستان راهی رامسر شوید، مبلغ کمتری بابت اجاره ویلا در رامسر پرداخت می کنید؛ چراکه در این فصل تعداد مسافر کمتر است و یکی از راه های جذب مسافر ارائه امکانات با قیمت مناسب است.

  1. برنامه ریزی

حتما  برنامه ریزی درستی داشته باشید و بدانید دقیقا چه زمانی و برای چند روز قرار است به سفر بروید، چون حتما باید زودتر اقدام به اجاره ویلا کنید تا غافلگیر نشید. مبادا برنامه ریزی سفرتان از بابت نبودن جا به هم بخورد.

بهتر است برای نوع اقامتگاهتان نیز برنامه ریزی کنید. هتل، بوم گردی، ویلا، سوئیت و…؟

در بیشتر مواقع ویلا ها و سوئیت های جمع و جور و خوش قیمت خیلی زود تکمیل ظرفیت می شوند. پس برنامه ریزی می تواند تاثیر به سزایی در کیفیت سفر و بخش مهم آن یعنی اجاره اقامتگاه داشته باشد.معمولا در سفر به تهران و شهرهایی که جنبه صنعتی دارند و مسافران بیشتر برای انجام کارهایشان مجبور به سفر می شوند، سوئیت گزینه مناسب تری است و از طرفی اجاره سوئیت در تهران قیمت مناسب تری هم نسبت به اجاره ویلا و یا هتل دارد. پس قبل از سفر اقامتگاهتان را انتخاب کنید.

  1. مدارک لازم برای اجاره ویلا

در کل سفرهایی که می روید باید مدارک شناسایی را به همراه داشته باشید. همراه داشتن مدارک باعث می شود هم از نظر امنیتی برای شما مشکلی پیش نیاید و هم در برخی موارد لازم است و در چنین شرایطی غافلگیر نخواهید شد. در ضمن خوب است بدانید صاحبان اقامتگاه ها برای اطمینان از شما مدرک شناسایی می خواهند.

چند نکته اضافی

باید بدانید که قصد غذا درست کردن دارید یا به رستوران می روید. اگر قرار است خودتان از پخت و پز لذت ببرید، از وجود امکانات مربوطه مطمئن شوید؛ چون ممکن است پیش بینی هایتان اشتباه از آب در آیند.

فریب وعده افراد بین راهی را نخورید. در صورتی که مشکلی برایتان پیش بیاید هیچکس پاسخگو نخواهد بود.

توجه کنید هر ارزانی بی دلیل نیست. بسیار افرادی بودند که به دلیل ارزان بودن وارد ویلایی شدند، اما بعد موتجه شدند که اکاناتی در اختیارشان قرار نمی گیرد و پول اضافی پرداخت کرده‌اند.

پاسخگویی و مسئولیت پذیری طرفین

قبل از اجاره اقامتگاه مطمئن شوید با چه کسی طرف هستید و آیا در مقابل اتفاقات و سوالات شما پاسخگو هستند یا خیر.

وبسایت گردشگری لیدوماتریپ یکی از وبسایت های معتبر در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه است که شما می توانید با خیال راحت از طریق آن اقامتگاه مورد نظر خود را رزر کرده و مطمئن باشید که با یک مجموعه مطمئن طرف هستید. تیم پشتیبانی لیدوما نیز به صورت تمام وقت پاسخگوی مسافران بوده و همواره در طول سفر در کنار شماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.